Změny v kultuře a COVID – výtvarné umění, muzea a knihovny
Typ akce:
Workshop
Přednášky
Kurz
Intezivní kurz
Datum konání:
7.3.2022 13:00
–
7.3.2022 17:00
Datum konání:
Uzávěrka:
3.3.2022
Místo konání:
online
Cena:
zdarma
Změny v kultuře a COVID - výtvarné umění, muzea a knihovny
Jak promítnout zkušenost s pandemií do strategie organizací z oblasti výtvarného umění, knihoven a muzeí pomocí metody Business Model Generation.
Add to your calendar
online
Jak promítnout zkušenost s pandemií do strategie organizací z oblasti výtvarného umění, knihoven a muzeí pomocí metody Business Model Generation.
Akademie IDU Vás zve na workshopy zaměřené na nastavení strategických změn vašich kulturních organizací způsobené pandemií COVID-19 s využitím metody Business Model Generation (BMG). Workshopy jsou určené manažerským týmům kulturních organizací primárně z oblasti výtvarného umění, muzeí a knihoven, které cítí potřebu zamyslet se nad možnými změnami modelů fungování svých organizací.
Pandemická krize významně dopadá na kulturní organizace a ovlivňuje jejich činnost. Využijte příležitost zamyslet se nad tím, jak se s tímto stavem vypořádat a jak tomu přizpůsobit fungování vaší organizace? Nalézáte v této situaci prostor pro inovace?
Obsah workshopu
Na workshopu se seznámíte s metodou BMG, která vám pomůže podívat se na vaši organizaci jako na celek, prostřednictvím analýzy jednotlivých jejích částí. Bude se jednat o ukázku týmové práce jak vyplnit šablonu BMG, kterou můžete poté rozpracovat s dalšími spolupracovníky.
V průběhu workshopu budete mít prostor pro sdílení vašich zkušeností a problémů. V rámci workshopu představíme také konkrétní výstupy projektu Profesionální umění a COVID.
Preferujeme účast 2-4členných týmů, aby mohly analyzovat stav své vlastní organizace.
Program
Lektoři
Eva Žáková
Je od roku 2005 vedoucí Institutu umění a pracuje pro Kancelář Kreativní Evropa — Kultura. Vedla v letech 2011—2015 výzkumný projekt Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR, kdy získala hluboký vhled do konkrétní praxe kulturních organizací. Disponuje širokým know-how od vedení po každodenní řízení kulturní organizace. Věnuje se kulturní politice a evropské agendě. Je členkou Expertní hodnoticí komise programu ÉTA Technologické agentury ČR. S Magdalenou Müllerovou iniciovala vznik série debat a přednášek na aktuální témata pro kulturní profesionály Střed zájmu a vzdělávacího programu pro kulturní profesionály Akademie IDU. Je autorkou řady vědeckých publikací.
Magdalena Müllerová
Pracuje od roku 2009 v Kanceláři Kreativní Evropa při Institutu umění — Divadelním ústavu (IDU). Propaguje program Kreativní Evropa v České republice, konzultuje záměry mezinárodních kulturních projektů a hledá možnosti jejich financování. S Evou Žákovou iniciovala vznik série debat a přednášek na aktuální témata pro kulturní profesionály Střed zájmu, vzdělávacího programu pro kulturní profesionály Akademie IDU a je propagátorkou tématu práce s publikem. Vydala řadu publikací, které jsou zaměřeny na témata související s agendou Evropské komise. S účastníky ráda sdílí příklady dobré praxe z desítek kulturních organizací z ČR i zahraničí,se kterými se setkala.
Marek Prokůpek
Marek Prokůpek je odborným asistentem na Katedře arts managementu na Vysoké škole ekonomické v Praze. V rámci výzkumu se specializuje na oblasti ekonomiky a managementu muzeí, fundraisingu a jeho etickým aspektům v muzeích a problematice inovativních business modelů uměleckých a kulturních organizací. Od září 2018 do srpna 2020 působil jako postdoktorand v laboratoři Le LabEx – Industries culturelles et création artistique v Paříži na Université Paris XIII Nord. Výsledky svého výzkumu publikoval v recenzovaných časopisech a je autorem řady knižních kapitol v mezinárodních publikacích. Působí jako hostující profesor na Università Roma Tre v Římě a KEDGE Business School v Paříži a Bordeaux, kde přednáší na téma financování a managementu umění a trhu umění.