Manažerský program 2025
Typ akce:
Workshop
Přednášky
Kurz
Intezivní kurz
Datum konání:
23.4.2025 8:00
–
23.10.2025 18:00
Datum konání:
23.4.2025 – 23.10.2025
Uzávěrka:
16.2.2025
Místo konání:
ČR/online
Cena:
9000,- Kč vč. DPH
Manažerský program 2025
Otevíráme vzdělávací program Akademie IDU pro kulturní manažery/ky. V roce 2025 je obsah kurzu věnován osobnímu rozvoji a leadershipu pod vedením lektorky Ireny Swiecicki.
Add to your calendar
ČR/online
Otevíráme vzdělávací program Akademie IDU pro kulturní manažery/ky. V roce 2025 je obsah kurzu věnován osobnímu rozvoji a leadershipu pod vedením lektorky Ireny Swiecicki.
foto: Adéla Vosičková
Základní informace o kurzu
Komu je kurz určen
Kurz je určen manažerům/kám (ředitelé/ky, vedoucí pracovníci/ce, manažeři/ky týmu) kulturních organizací, kteří/které mají chuť rozvíjet své kompetence v řízení.
Co Vám manažerský program přinese
SEBEPOZNÁNÍ
- Dozvíte se, jaký jste osobnostní typ a jak s ním pracovat.
LEADERSHIP
- Zjistíte, jak efektivně vést váš tým v souladu s vaší strategií.
MOTIVACI
- Seznámíte se s různými nástroji, jak vést a motivovat vaše kolegy.
SPOLUPRÁCI
- Budeme sdílet příklady dobré praxe a spolupráce napříč odvětvími.
ADAPTABILITU
- Společně budeme hledat možnosti, jak adaptovat sebe i své kolegy na novou realitu.
4 workshopové bloky od dubna do října 2025
Podmínky přihlášení
Přihlaste se, pokud:
- vedete tým lidí či kulturní organizaci,
- potřebujete se posunout především v řízení lidí,
- můžete se zúčastnit všech termínů workshopů,
- jste ochotni pracovat na osobním rozvojovém plánu.
Cena kurzu
Účastnický poplatek je 9 000 Kč včetně DPH. Jedná se o dotovanou cenu. Poplatek je třeba uhradit před zahájením kurzu.
Částka zahrnuje:
- účast na 1 online půldenním a 3 prezenčních vícedenních setkáních,
- občerstvení na prezenčních workshopech,
- studijní materiály.
Kritéria výběru účastníků
Expertní komise IDU vybere z přihlášek maximálně 20 účastnic/ků. O rozhodnutí komise vás budeme informovat e-mailem do 28. února 2025.
Program
1. setkání
Prezenčně (místo konání bude upřesněno)
23.—25. 4. 2025
Poznej sám sebe i své spolupracovníky/ce
Na úvodním vícedenním setkání zjistíte svůj osobností typ na základě testu MBTI (Myers-Briggs Typology Indicator). Poznáte sebe sama prostřednictvím jungiánského pojetí osobnosti. Dozvíte se, jak pracovat s mentálními návyky a preferencemi svými i vašich kolegů a kolegyň. V rámci praktických cvičení zjistíte, proč někdo někomu skáče do řeči, proč někdo na poradě mlčí, i když má dobrý nápad, proč se nedaří zadat úkol, i když říkáte všechno srozumitelně, proč někomu přijde něco nefér, i když jste spravedliví.
Nadefinujete si rovněž kompetence, které jsou pro vaši organizaci klíčové a jak tyto kompetence v organizaci rozvíjet.
2. setkání
Prezenčně (Praha, místo konání bude upřesněno)
9. a 10. 6. 2025
Kompetence a situační leadership
Vyzkoušíte, jak umíte uplatnit nadefinované kompetence v praxi. Naučíte se, jak řešit několik typických náročných pracovních situací.
V rámci metodiky situačního leadershipu zjistíte, jaký styl leadershipu je vám vlastní, kdy a pro koho je vhodný a kdy naopak může váš přirozený styl vedení působit na vaše podřízené či kolegy demotivačně. Naučíte se, jak vést lidi podle aktuální situace, jak motivovat zkušené a rychle předat know-how nově přicházejícím. Získáte hlubší poznatky o svých podřízených a jaký styl vedení jim může nejlépe vyhovovat. Naučíte se, jak správně delegovat úkoly.
Naučíte se, jak reagovat na námitky a zvládnout nepříjemné reakce. Zjistíte, jak si připravit efektivní argumentaci. Naučíte se využívat techniky aktivního naslouchání, projevy empatie a vymezení hranic.
Zjistíte, jak zasadit leadership do strategie, jak zavádět měkké cíle a jak je důležité poslání organizace.
3. setkání
Online
29. 9. 2025
Zpětná vazba a hodnoticí a motivační rozhovor
Během půldenního online workshopu se naučíte, jak dát efektivně zpětnou vazbu, a to jak pozitivní, tak rozvojovou. Naučíte se, jaký je rozdíl mezi motivačním a hodnotícím rozhovorem. Jak takový rozhovor vést tak, aby se stal přirozenou součástí vaší organizace. Získáte soubor otázek, které budete moci ihned se svými kolegy a podřízenými použít. Dozvíte se také základní principy facilitace, které můžete využít při vedení porad nebo při facilitaci veřejných diskuzí.
Vyzkoušíte si, jak formulovat zpětnou vazbu na okamžité činnosti i dlouhodobé aktivity.
4. setkání
Prezenčně (Praha, místo konání bude upřesněno)
22. a 23. 10. 2025
Komunikace, prezentace, konflikt
Na závěrečném setkání se naučíte, jak uplatnit koučovací přístup v každodenním životě organizace.
Naučíte se, jak veškeré využití získaných metod propojit se strategickým plánováním.
V rámci bloku věnovaného komunikaci rovněž zjistíte, jak podat svoji myšlenku tak, aby vám protistrana chtěla naslouchat. Seznámíte se s tím, jak funguje mysl posluchače a jak využít metody pohotové komunikace. Pro vyjednávání využijete harvardský model, který vychází z nejnáročnějších vyjednávacích procesů a definuje metody, jak zjistit zájmy protistrany a jak je propojit s vašimi tak, aby došlo k co nejlepší dohodě pro obě strany.
Lektoři
Irena Swiecicki
Po absolvování činoherní režie pracovala jako režisérka v Činoherním studiu, Divadle Komedie, Alfredovi ve dvoře, spoluzakládala NoD a působila v uměleckém uskupení Jednotka. Roku 2003 zcela změnila profesi a od té doby je nezávislou lektorkou, konzultantkou a koučkou; proškolila více než dvacet tisíc osob z celé ČR i zahraničí. Praxím s využitím všímavosti / mindfulness se věnuje více než 20 let. Díky tomu a i díky dlouhodobému koučovacímu výcviku zaměřeném na existenciální analýzu a vedeném jeho zakladatelem, rakouským psychiatrem Alfriedem Langlem, mají její kurzy SIY v celosvětovém měřítku velmi vysoká hodnocení. Vytvořila řadu strategických a fundraisingových plánů pro neziskové a příspěvkové organizace včetně těch z kulturní oblasti, napsala desítky úspěšných projektů (včetně programu EU Kreativní Evropa). Založila a vede obchod na podporu Tibeťanů v exilu TARA-Tibet.